Friday 8 August 2014

Cara Termudah Buat Duit Dengan Blog

Maksimumkan pendapatan dari blog anda dengan MOBICOW. 

Sudahkah anda mempunyai blog? Jika sudah ada tahniah kerana anda sudah selangkah ke hadapan untuk buat duit dari blog anda.

Berbalik kepada topik artikel saya, kini penulis blog boleh memaksimumkan pendapatan dari Mobicow. Penulis blog tidak perlu risau untuk buat duit dengan Mobicow kerana ia tidak mengganggu iklan sedia ada yang mensasarkan pengguna PC, netbook atau laptop. Iklan Mobicow ini khusus kepada pengguna telefon pintar yang melayari blog anda. Oleh itu ia boleh digunakan bersama dengan iklan lain seperti H12-Media, innity, nuffnang dan lain-lain.

Anggaplah sahaja iklan H12-Media sebagai pekerja tetap manakala iklan Mobicow ini pekerja part time kerana iklan mobicow ini hanya muncul apabila pelawat masuk ke blog anda menggunakan telefon pintar. Teruskan membaca bagi mengetahui apa itu iklan Mobicow.

Apa itu Mobicow
Mobicow merupakan media pengiklanan yang khusus untuk telefon pintar. Ia merupakan satu program yang membayar publisher berdasarkan eCPM. Secara ringkasnya model eCPM ini akan membayar publisher bagi setiap 1000 impresi. Kadar eCPM adalah antara USD 0.29 hingga USD 10 bergantung kepada lokasi. Kadar eCPM bagi Malaysia adalah antara USD 1.09 hingga USD 1.94.

Pembayaran
Pembayaran akan dilakukan melalui PayPal dan minimum pembayaran ialah USD5.00. Tempoh pembayaran ialah dalam masa 30 hari.

Kebaikan Mobicow
- Kadar CPM yang terbaik
- 100% kadar iklan dipaparkan
- Implementasi kod iklan sangat mudah
- Plugin sedia untuk blog wordpress dan Joomla
- Tiada konflik dengan iklan dari media iklan lain
- Mempelbagaikan sumber pendapatan dari blog

Kenapa mesti jadi pengiklan Mobicow
Dalam satu kajian pengguna oleh firma kajian Nielsen, Malaysia mencatatkan kadar penembusan telefon pintar 80 peratus selepas Hong Kong dan Singapura (87 peratus), diikuti Australia (75 peratus) dan China (71 peratus).

Kajian ini menunjukkan pengguna telefon pintar merupakan pasaran yang sangat luas. Ini kerana telefon pintar ini membolehkan mereka mempunyai akses kepada internet pada bila-bila masa sahaja. Dan peratusan ini akan meningkat dari tahun ke tahun.

Oleh itu, seharusnya anda menggunakan peluang ini untuk menerokai medium pengiklanan khas untuk telefon pintar ini. Jangan berlengah lagi kerana medium pengiklanan untuk telefon pintar ini sangat berpotensi untuk menjana pendapatan bagi para blogger.

                                    Untuk mendaftar boleh klik “Banner di bawah”.

                     

1 comment:

  1. jom blogwalking.terdapat pelbagai Info Menarik mengenai - kesihatan, kecantikan & Pelbagai disini.
    http://suppl3m3nt4u.wix.com/suppl3m3nt4u

    ReplyDelete